Destinație: Stația Europa
 
Program încheiat
Proiectul își propune să contribuie la creșterea vizibilității Uniunii Europene în România și la o mai bună informare și implicare a cetățenilor în procesul de aderare la Uniunea Europeană.

 
 

Coordonator de proiect:
Rarița Szakáts

Info officer:
Cristina Grigorean

Perioada de desfășurare:
2004–2005

Acoperire geografică:
Județele: Cluj, Bihor, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj

Finanțator:
Uniunea Europeană, prin programul Fondul Europa

Rarița Szakáts

În perioada 8-10 septembrie 2005 s-a desfășurat la Crișani, în Delta Dunării, seminarul de încheiere a proiectelor finanțate de Uniunea Europeană prin Programul de Microproiecte Fondul Europa 2003 și 2004. La sesiune au fost prezenți reprezentanții a 26 de organizații din întreaga țară care au avut proiecte de informare europeană în ultimul an.

Au fost prezentate realizările precum și produsele de informare ale fiecărui proiect în parte.
Au fost premiate cele mai bune produse de informare, iar proiectul CRDE "Destinație: Stația Europa"  s-a impus printre cele mai bune proiecte de informare europeană, câștigând locul I la trei secțiuni distincte:
- cea mai creativă campanie de informare,
- cel mai inovator produs de informare (buletinul eurotren), 
- cel mai bun afiș.


Proiectul își propune să contribuie la creșterea vizibilității Uniunii Europene în România și la o mai bună informare și implicare a cetățenilor în procesul de aderare la Uniunea Europeană.

 Obiective specifice:

 Creșterea nivelului de informare a populației, din șase județe din regiunea de Nord-Vest a României, asupra Uniunii Europene și a procesului de integrare europeană
 Înlesnirea accesului la informația europeană a unor categorii specifice de populație întâlnite în perimetrul gărilor și oferirea de informații în funcție de nevoile specifice de informare ale acestora privind procesul de integrare 
 Dezvoltarea capacității unui grup de 15 tineri de a înțelege, prelucra și disemina mesajele privind procesele legate de integrarea europeană
 Facilitarea accesului tinerilor la diversele oportunități oferite de integrarea României în Uniunea Europeană: burse, programe de voluntariat, participarea la rețele europene etc.  

 Grup țintă:

 publicul larg, întâlnit în perimetrul gărilor din 6 județe –  aproximativ 40 000 de beneficiari direcți ai buletinelor informative pe teme europene distribuite în gări și un număr estimativ de 300 000 de persoane expuse mesajului transmis prin afișe
 tinerii - numărul de beneficiari direcți include: 15 tineri selectați pentru participarea la sesiunea de formare și atelierul de presă, circa 200 de tineri care participă la activitățile de informare privind oportunitățile de călătorie și de studiu în Uniunea Europeană, un număr estimativ de 200 de participanți la concursul „Călător în Europa”.
Beneficiarii indirecți sunt toți cei care vor beneficia în timp de expertiza dobândită de acești tineri.

 Activități:

1. Sesiune de formare și club pentru tineret: construirea mesajelor despre Uniunea Europeană în presă
 Sesiunea de formare a fost deschisă spre participare tinerilor cu vârste cuprinse între 15 și 23 de ani, și a abordat următoarele teme: ce este Uniunea Europeană?, cum se scrie un articol?, genuri jurnalistice, monitorizare de presă și analiză de conținut, Uniunea Europeană în presa din România, etc.
 Clubul eurotren este animat de un grup de 15 tineri a căror interese includ afacerile europene și jurnalismul. Tinerii se reunesc săptămânal pentru a redacta buletinul informativ Eurotren distribuit în gări, pentru a organiza dezbateri și proiecții de filme.

Eurotren - nr. 1
Eurotren - nr. 2
Eurotren - nr. 3
Eurotren - nr. 4
Eurotren - nr. 5
Eurotren - nr. 6
Eurotren - nr. 7
Eurotren - nr. 8

2. Campanie de informare europeană în spațiul stațiilor de cale ferată „Ai și tu un loc”

Campania se desfășoară timp de patru luni și constă în expunerea de afișe (unul cu conținut mobilizator, unul de informare) în 32 dintre cele mai mari gări de pe raza Regionalei de Cale Ferată Cluj, distribuirea gratuită a buletinului informativ eurotren, cu apariție bilunară, în gările din Cluj, Baia Mare, Dej, Bistrița, Oradea, Satu Mare, Zalău și instalarea unui infokiosk în gara din Cluj.

3. Activități de informare pentru tineret privind posibilitățile de bursă și mobilitățile în spațiul european
 Concursul „Călător în Europa" – concurs de fotografie și povestiri de călătorie în spațiul european” se adresează tinerilor din România, care au vârsta cuprinsă între 15 și 26 de ani. Aceștia sunt invitați să își împărtășească experiențele de călătorie prin intermediul povestirilor sau fotografiilor de călătorie. Rezultate concurs
 Sărbătorirea zilei de 9 mai Ziua Porților deschise spre... Europa! promovarea comună a mesajului european pentru cetățenii orașului Cluj de către membrii rețelei de multiplicatori de informație europeană.
 Sesiuni de informare privind stagiile de studiu și practică în Uniunea Europeană. 
La Cluj și la Oradea au avut loc în perioada 15-16 iunie 2005 două sesiuni de informare privind oportunitățile de studiu, practică și voluntariat prin programe europene, organizate în colaborare cu Centrul de Cooperări Internaționale al Universității Babeș-Bolyai Cluj și cu Fundația Life, Oradea.


© CRDE 2002
TIPĂRIRE   ÎNCHIDE